Σελίδες


Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Μαρία Καρδαμανίδου, ένας θρύλος του Ελληνικού γυναικείου Βόλεϊ!!


Ώρα επιστροφής για Καρδαμανίδου 

πηγη www.greekvolley.comΓράφτηκε από  
    Ώρα επιστροφής για Καρδαμανίδου












    Το όνομά της συγκαταλέγεται στην κορυφαία 7άδα του Ελληνικού βόλεϊ και η πολυετή παρουσία της στο εξωτερικό της πρόσφερε πολύτιμα εφόδια που είναι έτοιμη πλέον να μεταλαμπαδεύσει στα μικρά παιδιά.. Ο λόγος για την Μαρία Καρδαμανίδου που μίλησε στο Greekvolley.com και ανακοίνωσε την επιστροφή της στα… γήπεδα.
    Η Μαρία Καρδαμανίδου αποτελεί ένα από τα ονόματα-θρύλους του Ελληνικού γυναικείου βόλεϊ και τα όσα πέτυχε στην καριέρα της παραμένουν αξιοζήλευτα και σημείο αναφοράς ακόμη και σήμερα…

    Οι 100 συμμετοχές της με το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα την τοποθετούν σε ένα ξεχωριστό κλαμπ αθλητών του αθλήματος, η ευχέρεια στο σκοράρισμά την έφεραν στην 10η θέση των topσκόρερ, ενώ στην τελευταία ψηφοφορία για την ανάδειξη των κορυφαίων του Ελληνικού γυναικείου βόλεϊ η Μαρία Καρδαμανίδου με 369 ψήφους βρέθηκε στην 7η θέση.

    Ωστόσο αυτά είναι μόνο λίγα από τα τεράστια επιτεύγματα που μπορεί να «ζηλεύει» κανείς την Μαρία Καρδαμανίδου, καθώς η 40χρονη Εβρίτισα αποτελεί την πρώτη ελληνίδα αθλήτρια που αγωνίστηκε στο εξωτερικό, ενώ οι 40 πόντοι που σημείωσε με την φανέλα της Τορτορέτο κόντρα στην Αλταμούρα στην Ιταλία αποτελούν ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγάλα ρεκόρ ελλήνων αθλητών…
    KARDAMANIDOY-ITALIA









    Η Μαρία Καρδαμανίδου ευρισκόμενη στην Ορεστιάδα και τους αγώνες της Εθνικής γυναικών στο EuropeanLeague, τιμήθηκε από τον Αθλητικό Όμιλο και το Greekvolley.com είχε την ευκαιρία να μιλήσει με την ίδια για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του γυναικείου βόλεϊ…

    Η κουβέντα μας δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει διαφορετικά από την βράβευση της από τον ΑΟΟ με την ίδια να σχολιάζει «Κάθε βράβευση και κάθε πλακέτα είναι μεγάλη τιμή για κάθε αθλητή, πόσο μάλλον αυτή που μου δόθηκε από το πρώτο σωματείο που αγωνίστηκα. Από το σωματείο που πρωτάρχισα και έκανα τα πρώτα μου βήματα στο βόλεϊ. Είναι πάρα πολύ συγκινητικό να με θυμάται μετά από τόσα πολλά χρόνια η πρώτη μου ομάδα. Ευχαριστώ όλους τους παράγοντες και σίγουρα θα την βάλω την πλακέτα σε περίοπτη θέση…».



    KARDAMANIDOYG.V Πως βλέπεις το αγωνιστικό επίπεδο της Εθνικής μας ομάδας;
    «Όλοι ξέρουμε πως η Εθνική μας είναι μια νέα ομάδα και για αυτό χρειάζεται χρόνο για να δείξει αυτό που πραγματικά μπορεί. Εγώ πιστεύω μετά από κάποιο διάστημα αυτά τα κορίτσια θα παίζουν υψηλού επιπέδου βόλεϊ γιατί έχουν  ταλέντο. Σε κάποια σημεία όμως χρειάζονται να είναι περισσότερες ώρες μαζί. Εννοώ στην Εθνική ομάδα. πρέπει να περάσουν πολλές ώρες μαζί σαν ομάδα, γιατί η κάθε μία έχει το δικό της σωματείο. Βρίσκονται κάποιες συγκεκριμένες περιόδους της χρονιάς μαζί. Πιστεύω πως θέλουν περισσότερο χρόνο προπονήσεων και προετοιμασίας να δέσουν σαν Εθνική ομάδα. Θυμάμαι την δική μου εποχή… Με το που τελείωνε το πρωτάθλημα μέχρι τον Οκτώβριο ήμασταν όλες μαζί. Δεν υπήρχαν διακοπές, δεν υπήρχαν φίλες και παρέες. Υπήρχε μόνο η Εθνική ομάδα».

    G.V Πως θα σχολίαζες το επίπεδο του Ελληνικού γυναικείου βόλεϊ. Αρκετοί λένε πως έχει πέσει τα τελευταία χρόνια.
    «Αναφορικά με τους συλλόγους πιστεύω πως του επίπεδο έχει πέσει σε σύγκριση με παλαιότερες χρονιές όπως το 1999 ή 2005 που υπήρχαν σπόνσορες και ερχόταν περισσότερα χρήματα. Σίγουρα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρκετά τις μεταγραφές και τις ομάδες και αυτό είναι ένα πρόβλημα…».

    G.V Γνωρίζει πολύ καλά το γυναικείο βόλεϊ. Αν μπορούσες να άλλαζες κάτι  προκειμένου αυτό να παρουσίαζε μια βελτίωση (άμεση ή  μακροπρόθεσμη) τι θα ήταν.
    «Θα άλλαζα τις υποδομές στις ακαδημίες στις ομάδες. Θα άλλαζα τον τρόπο λειτουργίας των ακαδημιών. Εμένα προσωπικά δεν θα μου άρεσε να βλέπω προπονητή στις ακαδημίες έναν τελειόφοιτο της Γυμναστικής Ακαδημίας, γιατί κατά την δική μου άποψή μου ένας τελειόφοιτος του βόλεϊ δεν έχει μεγάλη εμπειρία. Δεν θα μπορούσε να προσφέρει στα παιδιά, γιατί δεν θα είχε τα εφόδια και τις παραστάσεις για να τα πάει ψηλά. Θα ξεκινούσα λοιπόν από τους προπονητές, όσον αφορά αυτές τις ευαίσθητες-μικρές ηλικίες. Πιστεύω η Ομοσπονδία κάνει  αρκετές προσπάθειες για τα αναπτυξιακά και τα άλλα πρωταθλήματα σε αυτό το επίπεδο».

    G.V Έκανες το μεγάλο άλμα στην καριέρα σου όταν οι εποχές ήταν δυσκολότερες. Φέτος βλέπουμε μερικές αθλήτριες να τολμούν να αγωνίζονται εκτός. Είναι ένας τρόπος να βελτιωθούνε και να βοηθηθεί έτσι και το Ελληνικό βόλεϊ;
    «Εμείς απλά τότε που αγωνιζόμασταν ανοίξαμε τον δρόμο στις επόμενες γενεές. Εγώ ήμουνα και η πρώτη Ελληνίδα αθλήτρια του βόλεϊ που έφυγα στο εξωτερικό. Αυτό χαίρομαι τώρα, όταν βλέπω πως οποιαδήποτε Ελληνίδα, ανεξαρτήτου επιπέδου, Α1 ή Α2, μπορεί να πάει να παίξει στο εξωτερικό οποιαδήποτε στιγμή. Στο εξωτερικό είτε είναι Γαλλία, είτε Ιταλία, είτε Ισπανία, το επίπεδο είναι διαφορετικό, είναι πολύ ανώτερο. Έξω έχεις άλλα ερεθίσματα και οι απαιτήσεις είναι σαφώς μεγαλύτερες. Έτσι εκεί θα πρέπει να ανταπεξέλθεις σε άλλα δεδομένα. Που σημαίνει πως πρέπει να βγάλεις όχι το 100% των δυνάμεών σου, αλλά το 120%. Μια παίκτρια για να σταθεί και να μπορέσει να συνεχίσει την καριέρα της εκτός θα πρέπει κάθε χρονιά να παρουσιάζεται και καλύτερη. Σίγουρα δίνετε η ευκαιρία στα κορίτσια να πάνε και να δείξουν τις δυνατότητές τους και είμαι σίγουρη πως οι άξιες και οι καλές θα παραμείνουν στο εξωτερικό».

    Η Μαρία των… μεταγραφών

    Η Μαρία Καρδαμανίδου αποτελεί μια από τις πλέον κοσμογυρισμένες Ελληνίδες βολεϊμπολίστριες έχοντας αγωνιστεί με ιδιαίτερη επιτυχία σε Γαλλία και Ιταλία σε χρονιές δύσκολες…

    Η απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου το 1996 για την υπόθεση Μπόσμαν, ανοίγει τα σύνορα για όλους τους αθλητές της Ευρώπης. Η Καρδαμανίδου αποφασίζει να κάνει το μεγάλο βήμα στην καριέρα της παίρνοντας μεταγραφή για την Γαλλία και την Καλέ και παράλληλα με αυτό γίνεται και η πρώτη Ελληνίδα βολεϊμπολίστρια που παίζει στο εξωτερικό…

    Η καριέρα της εκεί μοναδική, αφού μετά την Stella Calais, την περίοδο 97-98 βρίσκεται στην Μασσαλία. Την επόμενη χρονιά (1998-1999) δοκιμάζει την τύχη της στην Ιταλία και την Αλταμούρα, ενώ την επόμενη χρονιά (99-00) φορά την φανέλα της Λας Τορτορέτο.
    Μάλιστα στις 5 Απριλίου του 2000 σε αγώνα της Τορτορέτο κόντρα στην Αλταμούρα στο κλειστό «Λούκα Μπαλντασάρα», η Καρδαμανίδου κάνει τους πάντες να παραμιλάνε για αυτήν όταν παίρνει 40 πόντους στη νίκη της ομάδας της και άπαντες υποκλίνονται στο μεγάλο της ταλέντο…

    G.V Έρχεται ο Νόμος Μπόσμαν και τα πάντα αλλάζουν. Εκεί σου δίνεται η ευκαιρία και κάνεις το μεγάλο άλμα στην καριέρα σου…
    «Ναι… Ήμουνα η πρώτη αθλήτρια του βόλεϊ με τον περιβόητο πλέον Νόμο Μπόσμαν που έφυγα για το εξωτερικό.  Πρώτη Ελληνίδα αθλήτρια που έφυγε στο εξωτερικό ήταν του μπάσκετ μια χρονιά πριν από εμένα και μετά ακολούθησα εγώ».

    G.V Πως ήταν όταν έφυγες από την Ελλάδα και δοκίμασες την τύχη σου στη Γαλλία; Ήταν εντελώς διαφορετικές οι συνθήκες και ο τρόπος ζωής εκτός Ελλάδος;
    «Βέβαια. Εγώ ήμουνα πάρα πολύ πειθαρχημένο και ως άτομο και ως αθλήτρια, εμένα μου άρεσε ο ξένος τρόπος ζωής. Δηλαδή το πρόγραμμά μου έξω ήταν συγκεκριμένο. Σηκωνόμουνα το πρωί πήγαινα προπόνηση, μεσημέρι σπίτι ξεκούραση και το απόγευμα πάλι προπόνηση. Αυτό εμένα μου άρεσε. Για μένα ήταν τρόπος ζωής. Αυτό ήθελα. Μπορώ να πω πως προσαρμόστηκα από την πρώτη μέρα. Αν και δεν ήξερα γαλλικά από την πρώτη χρονιά, ωστόσο ήμουν τυχερή γιατί η ομάδα και οι συμπαίκτριες μου τότε με βοήθησαν και εκτός αγωνιστικό χώρου».

    Η Μαρία του… σήμερα

    Τα χρόνια πέρασαν και η Μαρία Καρδαμανίδου έπειτα από πολλές συγκινήσεις που έχει ζήσει στα γήπεδα παίρνει την απόφαση να σταματήσει το βόλεϊ και να αφοσιωθεί στην οικογένειά της και τις δύο κόρες της…

    Ωστόσο το βόλεϊ  το οποίο βρίσκετε πάντα στο DNAτης και δεν μπορεί να φύγει για πολύ, από την ζωή της.

    Η Μαρία έπειτα από ένα μικρό διάλλειμα… επιστρέφει στο άθλημα αυτή τη φορά από την θέση της προπονήτριας -υπεύθυνης Ακαδημιών της Atletico… Μιας νέας ομάδας, που στόχο έχει να μάθει σωστό βόλεϊ στα μικρά παιδιά και να προσφέρει σε αυτό που όλοι λένε ανάπτυξη…

    G.V Η Μαρία Καρδαμανίδου λείπει από το ελληνικό βόλεϊ;
    «Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω εγώ. Αυτό θα το πούνε άλλοι…».

    G.VΩστόσο μετά το τέλος της καριέρας σου έχεις φύγει από τον χώρο. Το άθλημα σε έχασε.
    «Εμένα μου λείπει το βόλεϊ, γιατί για μένα το βόλεϊ είναι τρόπος ζωής. Εγώ έχω γεννηθεί για να παίζω βόλεϊ. Για να  είμαι σε ένα γήπεδο. Τώρα το σκέφτομαι βέβαια από άλλο πόστο. Από αυτό της προπονητικής πλευράς πλέον».

    G.V Είναι στα πλάνα σου αυτό;
    «Ναι, αλλά μόνο σε μικρές ηλικίες. Πιστεύω ότι επειδή μπορώ να κρίνω ένα παιδάκι και να το βοηθήσω σε τεχνικά θέματα και να διορθώσω τεχνικά λάθη γιατί είχα καλή τεχνική σαν αθλήτρια θα βοηθούσα σε μικρές ηλικίες. Δεν έχω φιλοδοξία να πάω σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Θέλω να ασχοληθώ με παιδιά από 6 έως 15 το πολύ ετών. Αυτό πιστεύω πως μπορώ να κάνω και θέλω».

    G.V Οπότε η Μαρία τι είναι έτοιμη να κάνει από εδώ και πέρα…
    «Μέχρι εχθές μεγάλωνα τα παιδιά μου . Αλλά από αύριο βάζω τις φόρμες και επιστρέφω στο γήπεδο. Όχι βέβαια σαν αθλήτρια αλλά σαν υπεύθυνη ακαδημιών σε έναν νέο σύλλογο στην Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης. Την Atletico. Θα είμαι υπεύθυνη όλων των τμημάτων βόλεϊ. Έχουμε βάλει έναν μακροπρόθεσμο στόχο να δημιουργήσουμε ένα καλό φυτώριο και τα παιδιά να μαθαίνουν σωστό βόλεϊ».