Σελίδες


Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



Συνεχίζεται δυστυχώς η υποβάθμιση του μαθήματος και του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο. Η μια απόφαση πίσω από την άλλη έρχεται να αναδείξει προχειρότητες, αδικαιολόγητες εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά αποφάσεις, που στο τέλος μειώνουν σε σημαντικό βαθμό τα θεμιτά για το μαθητή εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά αποτελέσματα.
Ιδού πρόσφατες αποφάσεις :
1. Δυνατότητα ανάθεσης της διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής στα δημοτικά σχολεία σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70, (εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας 92813/Δ1/6-6-2016 )
2. Αφαίρεση από τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής της Β΄ Ανάθεσης του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας και μη επαναφορά της Β΄ Ανάθεσης της Βιολογίας Γυμνασίου.( ΦΕΚ τ. Β΄αρ. 1670/10-6-2016 ).
Είναι αυτονόητο ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής- όπως και όλα τα υπόλοιπα μαθήματα – για ξεκάθαρους διδακτικούς και παιδαγωγικούς λόγους, αλλά πρωτίστως για την ωφέλεια των ίδιων των μαθητών, επιβάλλεται να διδάσκεται από επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς πάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο – στην περίπτωση αυτή από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής -. Επιτέλους ας σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση ενός μαθήματος που έχει τη μοναδικότητα να αποσκοπεί στη βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας, καθώς και στην αρμονική ανάπτυξη των φυσιολογικών συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού. Υ.Γ: (1) Στο σύνολο των σχολείων της χώρας κλειστά γυμναστήρια διαθέτουν το 6,8% των Δημοτικών και το 22% των Γυμνασίων και των Λυκείων. Μια αύξηση βλέπουμε στους ανοιχτούς χώρους, ενώ στις αίθουσες που αφορούν την προσχολική ηλικία το ποσοστό δεν ξεπερνάει το 19,2 %. (2) Το 77% των μαθητών του δημοτικού είναι κινητικά αδρανείς και έχουμε αύξηση των ποσοστών των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών κατά 20% την τελευταία δεκαετία. Συνεπεια αυτών είναι να έχουμε μείωση της αερόβιας αντοχής, αυτό που λέμε δηλαδή φυσική κατάσταση, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων. Ακόμη, αυξάνονται οι κίνδυνοι και για άλλες παθήσεις όπως διαβήτης κ.ά. (3) Η ΕΕ τα τελευταία χρόνια «χτυπάει καμπανάκι» γι' αυτά τα θέματα, λαμβάνοντας υπόψη ορισμένα στοιχεία που αφορούν την πρόωρη θνησιμότητα, τα επίπεδα παχυσαρκίας, το διαβήτη, τον καρκίνο του μαστού και του παχέος εντέρου, την ισχαιμική καρδιοπάθεια και άλλες παθήσεις σε όλη την Ευρώπη Η απάντησή μας ως πολιτεία σ΄όλα τα παραπάνω : Για το μάθημα της ΦΑ δύο ώρες ανά βδομάδα στις τάξεις Α', Β', Γ' Γυμνασίου, δύο ώρες τη εβδομάδα στην Α' Λυκείου, μια ώρα τη βδομάδα στη Β' Λυκείου και δύο ώρες στη Γ' Λυκείου. Στα δημοτικά σχολεία και στα ολοήμερα τείνει να παγιωθεί η αντικατάσταση του καθηγητή ΦΑ από το δάσκαλο. Για ποια ΦΑ να μιλήσουμε, όταν το έδαφος πάνω στο οποίο πρέπει να δομηθεί στηρίζεται στα παραπάνω δεδομένα; Κρίμα …

Με εκτίμηση
Παπαπαντελής Νικήτας , Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής ( nikitpapa@yahoo.gr - http://blogs.sch.gr/nikitpapa/)